본문 바로가기
▶ Music 【음악】/♬ 팝송 가사 해석 ♬

♬ Shawn Mendes, Justin Bieber - Monster ♬ [가사/해석/MV]

by Grace's Life 2020. 11. 24.
728x90
반응형


 

 

♬ Shawn Mendes, Justin Bieber - Monster ♬ 

 


You put me on a pedestal and tell me I'm the best

넌 나를 떠받들어주고 내가 최고라고 말해  

Raise me up into the sky until I'm short of breath (Yeah)

내가 숨이 찰 때까지 하늘 높이 들어 올려줘  

Fill me up with confidence, I say what's in my chest

가슴속 말들로 나를 자신감으로 채워  

Spill my words and tear me down until there's nothin' left

내 말을 흘려버리고 남는 게 없을 때까지 나를 무너지게 해  

Rearrange the pieces just to fit me with the rest, yeah

나머지에 맞게 조각들을 재배열해줘  

 


 

But what if I, what if I trip?  What if I, what if I fall?

하지만 내가 만약 발을 헛디디고 넘어지면 ? 

Then am I the monster? Just let me know

그럼 내가 괴물인 건가? 그냥 내게 알려줘  

And what if I, what if I sin? And what if I, what if I break? Yeah

만약 내가 죄를 짓고 무너져버리면 ?  

Then am I the monster? (Yeah) Just let me know, (yeah)

그럼 내가 괴물인 건가? 그냥 내게 알려줘  

 




I was 15 when the world put me on a pedestal

세상이 날 떠받들었을 때 나는 15살이었지  

I had big dreams of doin' shows and making memories

나는 공연을 하고 추억을 만드는 큰 꿈을 가졌었지  

Made some bad moves tryin' to act cool, upset by their jealousy, uh

그들의 질투에 화가 나, 쿨한 척하려 나쁜 행동들을 했었지  

 

Liftin' me up (Liftin' me up), liftin' me up (Yeah)

날 들어 올려줘, 나를 들어 올려줘  

And tearin' me down (Down), tearin' me down (Down, down, yeah)

날 무너트려줘, 나를 무너트려줘  

I'll take responsibility for everything I've done (Yeah)

내가 한 모든 일에 책임을 질 테니  

Holdin' it against me like you're the holy one (Yeah)

네가 신이 된 것처럼 날 판단해  

 


 

I had a chip on my shoulder, had to let it go

나는 불만이 있어도 그냥 놔둬야 했어  

Cause unforgiveness keeps them in control,

그냥 두는게 그들을 통제하는 방법이니까  

I came in with good intentions then I let it go

나는 좋은 의도였어 이젠 그냥 내버려 둬  

And now I really wanna know

그리고 난 이제 진짜 알고 싶어  

 


But what if I, what if I trip?  What if I, what if I fall?

하지만 내가 만약 발을 헛디디고 넘어지면 ?  

Then am I the monster? Just let me know

그럼 내가 괴물인 건가? 그냥 내게 알려줘  

And what if I, what if I sin? And what if I, what if I break? Yeah

만약 내가 죄를 짓고 무너져버리면 ?  

Then am I the monster? (Yeah) Just let me know, (yeah)

그럼 내가 괴물인 건가? 그냥 내게 알려줘  

 

 

Please don't let me fall

제발 내가 떨어지게 하지마  

Oh please don't let me fall

제발 내가 떨어지게 하지 마  

 

반응형

댓글